ZWROT
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014r., poz. 827) Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostawy, bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu.
2. Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania (Dz.U. 2008r., nr 45, poz. 271 ze zm.).
3. Klient ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny przez wysłanie pisemnego oświadczenia (wzór oświadczenia) drogą e-mailową na adres: info@aptekagalen.pl lub pisemnie na adres do zwrotów (Apteka Internetowa GALEN, ul. Felińskiego 24, 31-236 Kraków).
4. Klient zobowiązany jest zwrócić towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu - w miarę możliwości wraz z kopią dowodu zakupu (paragonu/faktury VAT). Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Klienta, na adres do zwrotów (Apteka Internetowa GALEN, ul. Felińskiego 24, 31-236 Kraków) wraz z informacją identyfikującą zakup.
5. Zwrot ceny za zwrócone towary nastąpi w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania zwrotu na wskazane przez Klienta konto bankowe. Koszty odesłania towaru ponosi Klient.
6. Apteka Internetowa GALEN nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
REKLAMACJA
1. W przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, Klientowi – konsumentowi przysługują uprawnienia stosownie do ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz U. 2002 r., nr 141, poz. 1176 ze zm.). Niezależnie od powyższego Klientowi przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady produktu na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964r., nr 16, poz. 93 ze zm.).
2. Dokumentem poświadczającym możliwość skorzystania przez Klienta z uprawnień reklamacyjnych określonych w ust. 1 jest paragon/faktura VAT wystawiona przez Aptekę Internetową GALEN.
3. Celem skorzystania z uprawnień reklamacyjnych Klient powinien skontaktować się bezpośrednio z Apteką Internetową GALEN, za pomocą poczty e-mail - pisząc na adres: info@aptekagalen.pl, lub telefonicznie pod nr 511-337-337. Klient zobowiązany jest podać przyczyny reklamacji. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych. Następnie po ustaleniu formy/trybu wysyłki – odesłania towaru na adres do zwrotów (Apteka Internetowa GALEN, ul. Felińskiego 24, 31-236 Kraków) wraz z informacją identyfikującą zakup, opisem niezgodności oraz oczekiwaniem dotyczącym sposobu realizacji dalszych zobowiązań.
4. Wszystkie przesyłki kurierskie są objęte ubezpieczeniem od uszkodzeń w transporcie. Ubezpieczenie wygasa z chwilą wręczenia przesyłki odbiorcy, tym samym zwracamy uwagę, aby sprawdzać przesyłkę pod kątem uszkodzeń mechanicznych jeszcze w obecności kuriera.
5. W przypadku dostrzeżenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu lub braku towaru w przesyłce, należy wraz z dostawcą/kurierem sporządzić i podpisać protokół uszkodzenia (dostępny u doręczyciela). Po otrzymaniu wyjaśnienia od przedstawiciela firmy kurierskiej, Apteka Internetowa GALEN skontaktuje się z Klientem w celu podjęcia dalszych decyzji odnośnie ponownej wysyłki towaru lub anulowania zamówienia i zwrotu ceny sprzedaży.
6. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń również za pomocą platformy ODR, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.